r statistiskt giltigt

r statistiskt giltigt
13 lut 2019 - 06:19:31
S?, l?parna hade i huvudsak en hackad sko ?vre utan n?gon tunga eller framfoot, med fasta vikter Nike Air Max Tavas Femme kopplade. Jag f?rst?r sv?righeten att g?ra ett experiment som detta, men k?r i en socka och en sko?vre med f?sta blyvikter blir ganska l?ngt bort fr?n barfota villkoret, och b?r inte betecknas som s?dan (igen, barfota betyder ingenting p? fot).
Snarare tror jag att den mer relevanta beskrivningen av vad den h?r j?mf?relsen visade ?r att springa i en "sko" (och socka) av motsvarande vikt utan att en sula ?r mindre ekonomisk ?n att springa i en sko med en vadderad sula - fortfarande ett intressant funderande. Detta visar att n?rvaron av en skos?l Nike Air Max 1 Dames kan f?rb?ttra ekonomin (m?jligen p? grund av d?mpande effekter som minskar det arbete som beh?vs f?r att utf?ra musklerna, ?kad l?ngdsstyvhet etc.). Det skulle vara intressant att j?mf?ra en l?ttviktad sko, som Mayfly, till en j?mnvikt, minimalskyddat sko som en Merrell Road Glove eller Inov-8 Adidas Superstar Mujer Bare-X 180 och se hur de j?mf?r (realiteten ?r att fler m?nniskor k?r och racing i skor s? h?r ?n k?r eller racerar verkligen barfota ?nd?).
?Det f?refaller vara en viss variation bland studierna i barfota / minimalistisk k?rupplevelse. En av kraven f?r inkludering var att k?ra "8 km / vecka barfota eller i minimalt l?pande skor (t.ex. Vibram Five Fingers) i minst 3 m?nader under det senaste ?ret." S?, l?parena beh?vde inte ens ha en riktig barfota erfarenhet . Denna studie g?r emellertid ett mycket b?ttre jobb ?n de flesta tidigare studier Nike Air Max 95 Femme f?r att f?rs?ka kontrollera niv?et av barfota / minimalistiska erfarenheter n?r man tittar p? unshod-k?rning (dvs. de fr?gade inte en massa m?nniskor som bara hade k?rt i traditionella tr?nare f?r att springa med sina skor f?r f?rsta g?ngen). Jag har inte verkligen ett problem med denna variation, Nike Air Presto Hombre eftersom det kan vara mycket sv?rt att rekrytera ?mnen f?r denna typ av studie som uppfyller alla n?dv?ndiga kriterier, men jag ?r fascinerad att veta om det finns n?gon relation mellan m?ngden barfota erfarenhet och huruvida individen var mer ekonomisk Adidas Ultra Boost Femme n?r "barfota" eller i Mayfly s (kom ih?g att en tredjedel av l?parna hade h?gre ekonomi n?r barfota). Jag ?r nyfiken p? om individer som k?r fler barfota miles (eller kanske som ?r mer passande) demonstrerar mjukv?vsanpassningar som kan f?rb?ttra sin ekonomi i barfota villkoret. I www.matthieugranier.fr pressmeddelandet s?ger f?rfattarna att "Extrapolering av deras data tyder p? att k?rning i bara lite l?ttare skor (~ 129 g) skulle ge en statistiskt signifikant 2,5% energetisk f?rdel framf?r l?pning. "Extrapolering kr?ver att du f?ljer den streckade linjen i ovanst?ende graf ned?t till v?nster, vilket jag inte personligen anser ?r statistiskt giltigt . Det finns inga data fr?n denna region i diagrammet, och man kan inte bara anta att f?rh?llandet kommer att f?rbli linj?rt. Eftersom d?mpning reduceras med minskande skovikt ?r det helt m?jligt att Nike Air Max 90 Femme linj?riteten kommer att g? vilse om ekonomin ?r reducerad. Faktum ?r att om man tittar p? de tre m?rka cirklarna p? bottenlinjen ser det ut att ett icke-linj?rt f?rh?llande kan vara b?ttre passande f?r de existerande punkterna (men det ?r sv?rt att s?ga med endast tre datapunkter). En av Adidas ZX 700 Femme f?rfattarna angav att denna region i diagrammet kommer att bli f?rem?l f?r framtida studier, vilket ?r bra, men extrapolering baserat p? data som tillhandah?lls i den h?r studien ?r spekulativ. "En av de f?reslagna f?rdelarna med barfota-minimalistiska k?rning ?r att det automatiskt hj?lper till att korrigera ?verskridande - ett extremt vanligt problem bland oerfarna l?pare. Det faktum att alla dessa l?pare redan var f?reg?ngare p? framsidan tyder p? att ingen av dem var sannolikt ?verstridiga, vilket skulle g?ra dem mindre ben?gna att dra nytta Nike Air Max 90 Donne av barfota. Det ?r m?jligt att en verkligt "slumpm?ssig" grupp av l?pare kanske har varit mindre effektiv i shod-tillst?ndet, eftersom fler av dem skulle ha varit dramatiskt ?verstridiga. "
Autor:

E-mail:

Temat:

Spam prevention:
Please, enter the code that you see below in the input field. This is for blocking bots that try to post this form automatically. If the code is hard to read, then just try to guess it right. If you enter the wrong code, a new image is created and you get another chance to enter it right.
Wiadomość:

Copyright © 2000-2016 Kazimierz Pawlowski | kontakt | wspolpraca | reklama
design System Zarządzania Treścią - CMS identyfikacja wizualna